روش پختن انواع آش رژیمی با جدول ارزش غذایی

    Add a header to begin generating the table of contents
    طرز تهیه انواع آش برای رژیم لاغری

    هنگامی که در مورد رژیم غذایی صحبت می شود، بسیاری به این فکر می‌کنند که حجم غذای دریافتی خود را کم کنند و یا بعضی از غذاها را حذف کنند. این طرز فکر اشتباه است، زیرا کم خوردن غیراصولی یا حذف برخی از مواد غذایی از وعده‌های روزانه، باعث محروم ماندن بدن از منابع مغذی خواهد بود و صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. این روش رژیم های لاغری غیر اصولی رژیم غذایی به جای یک دوره کاهش وزن و سایز مدیریت‌ شده، وضعیت جسمی فرد را دچار اختلال می کند.

    اگر برای کاهش وزن از روش های درست استفاده و مواد غذایی اساسی و ۵ گروه اصلی را با مقدار و نظم خاصی دریافت کنیم، نتیجه خوبی را شاهد خواهیم بود. به این ترتیب، فرد نه تنها در طولانی مدت دچار مشکل جسمی نمی شود، بلکه بدن سالمی از لحاظ جسمانی خواهد داشت.

    در‌صورت تمایل می‌توانید این مطلب را به صورت صوتی گوش دهید.

    آش یکی از منابع خوب برای تامین مواد مغذی و مفید است. از آن می توان به عنوان یک غذای رژیمی سالم نام برد که به کاهش وزن و لاغری کمک شایانی خواهد کرد. تنوع آش های رژیمی در فرهنگ غذایی ایران بسیار زیاد است و هر کدام از این آش‌ ها، خواص خود را دارند.
    در این مقاله قصد داریم به 9 نوع آش رژیمی که کالری زیادی ندارند اشاره کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا به انواع آش، طرز پخت و جدول ارزش غذایی آن‌ها بپردازیم.

    طرز تهیه آش رشته رژیمی با جدول ارزش غذایی

    در ابتدای کار، حبوبات را شسته و از ۱ شب قبل در آب به صورت جداگانه خیس می کنیم. در این مدت چند بار آب حبوبات را عوض می کنیم. یک قابلمه مناسب را با ۸ پیمانه آب درون پر می‌‌کنیم. حبوبات غیر از عدس را به آن اضافه کرده و می‌گذاریم بپزد.

    پس از آن که حبوبات پخته شد، سبزی که شامل اسفناج، گشنیز، جعفری، شوید و تره است را به صورت درشت خرد می کنیم و به همراه عدس و ادویه ها اضافه می کنیم. بعد از ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت که سبزی و حبوبات کامل پخته شد، نصف بسته رشته آش را به آن اضافه کرده و کمی هم نعنا خشک به آن اضافه می کنیم. پیازها را صورت خلالی خرد می کنیم. سپس آن را درون تابه سرخ می کنیم. نصف آن را به آش اضافه می کنیم و نصف دیگر را برای تزیین کنار می گذاریم. حدود ۱۵ دقیقه بعد که رشته ها هم پخته شد، زیر گاز را خاموش می کنیم و مقداری کشک نیز به آن اضافه می کنیم.

    لوبیا چیتینصف پیمانه
    لوبیا سفید نصف پیمانه
    نصف پیمانه
    عدسنصف پیمانه
    نخودیک و نیم پیمانه
    آب۸ پیمانه
    رشته آشنصف بسته
    سبزی آش۴ الی ۵ پیمانه
    نعنا داغ  به مقدار دلخواه
    نمک / فلفل سیاه/ زردچوبهبه مقدار لازم
    مواد اولیه برای تهیه آش رشته

    جدول ارزش غذایی آش رشته

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش رشته :۲۵۰ کالری

    چربی کل۴/۳۶گرم
    چربی اشباع۱/۶گرم
    کلسترول۲۰/۷۴میلی گرم
    کربوهیدرات۳۶/۰۳گرم
    پروتئین۱۸/۸گرم
    جدول ارزش غذایی آش رشته طبق دستور تهیه
    آش رشته رژیمی
    آش رشته رژیمی در بسته غذاهای روزانه خورشاد

    طرز تهیه آش شله قلمکار رژیمی

    برای تهیه این آش رژیمی حبوبات را از شب قبل از پخت آش با آب خیس کرده و تا پیش از زمان پخت، چندین بار آب آن را عوض می کنیم. در مرحله بعدی گوشت را می پزیم و آن را به همراه سیر و یک عدد پیاز خلالی شده و کمی فلفل، زردچوبه در قابلمه ای مناسب می ریزیم و با مقداری آب کاملا می پزیم. برای پخت حبوبات، ابتدا نخود را به همراه چند قاشق پیاز داغ و ۸ لیوان آب روی حرارت گذاشته تا کاملا پخته شود. نخود که نیم پز شد، لوبیا چیتی را افزوده و در اواسط پخت لوبیا، عدس را نیز اضافه می کنیم. گندم را به همراه ۴ لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا بپزد. در نهایت کلیه حبوبات به خوبی پخته و نرم می شوند.

    آب گوشت پخته شده را داخل قابلمه بزرگی ریخته و به ترتیب سبزی و حبوبات پخته شده را به همراه گندم و برنج اضافه می کنیم. از آنجا که تا زمان جا افتادن آش، آب آن دوباره تبخیر می شود، برای جا افتادن بهتر غذا بهتر است کمی آب به آن بیافزاییم. وقتی که گوشت پخته شد، آن را با دست ریش ریش کرده، مقدار کمی برای تزئین گذاشته و باقی مانده را با ۵ قاشق غذاخوری پیاز داغ داخل آش رژیمی خود می ریزیم. آش شله قلمکار از این مرحله به بعد باید به مدت ۲ تا ۳ ساعت روی حرارت بماند تا به خوبی طعم و مزه بگیرد. بهتر است در این بازه ی زمانی مدام هم زده شود تا نرم و کشدار شود.

    مواد اولیه برای تهیه آش شله قلمکار

    گوشت گوساله۵۰۰ گرم
    سبزی آش۵۰۰ گرم
    نخود  ۱ پیمانه
    عدس۱ پیمانه
    برنج نیم دانه۱/۲ پیمانه
    گندم۱/۲ پیمانه
    لوبیا چیتی۱/۲ پیمانه
    پیاز ۴عدد
    سیر۲حبه
    سیر داغبه میزان لازم
    پیاز داغبه میزان لازم
    نعنا داغبه میزان لازم
    نمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم
    مواد اولیه برای تهیه آش رشته
    آش شله قلمکار رژیمی در بسته های غذایی روزانه خورشاد
    آش شله قلمکار رژیمی در بسته های غذایی روزانه خورشاد برای وعده ناهار یا شام ارائه می شود.

    جدول ارزش غذایی آش شله قلمکار

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش شله قلمکار :۲۶۰ کالری

    چربی ۷گرم
    کربوهیدرات۴۷گرم
    پروتئین۱۳گرم
    جدول ارزش غذایی آش شله قلمکار

    طرز صحیح خیس کردن و پختن حبوبات برای غذا

    خیساندن باعث آبدار شدن مجدد حبوبات (به نام «پالس») شده، زمان پخت آن را کاهش می دهد و در عین حال ویتامین و مواد معدنی آن را حفظ می کند. همچنین مشکل مرتبط با نفخ را کاهش میدهد. برخی حبوبات به خیساندن احتیاج ندارند. معمولاً حبوبات را ۶ تا ۸ ساعت می خیسانند،

    طرز تهیه آش دوغ اصل اردبیل رژیمی

    نخودها را از شب قبل در آب خیس می کنیم، آب آن را ۲ بار عوض کرده‌ و می پزیم. ماست را با همزن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه آنقدر هم می‌زنیم تا کاملا رقیق شود. سپس کم کم دوغ را به ماست اضافه کرده و مجددا هم میزنیم تا کاملا یکدست شوند. یک عدد تخم مرغ را داخل مخلوط دوغ شکسته و مخلوط می کنیم تا کاملا تخم‌مرغ باز شود. مخلوط دوغ و تخم مرغ روی حرارت زیاد اجاق قرار می‌دهیم و با قاشق چوبی هم می‌زنیم. یک پیمانه برنج خام را شسته و به مواد روی اجاق اضافه کرده و مرتب آن را هم می‌زنیم تا دوغ نبرد. در این زمان سبزی‌های خرد کرده‌ را به آش اضافه می‌کنیم. بعد از آن نوبت نخودها است که به غذا اضافه شوند. وقتی آش جوشید زیر حرارت را کم کرده و حدود نیم ساعت روی شعله باقی می گذاریم تا رنگ سبزی‌ ها تغییر کند. حالا آش رژیمی دوغ قابل مصرف است.

    مواد اولیه برای پختن آش اردبیلی

    برنج ایرانی۱ پیمانه
    ماست۲ لیتر
    دوغ یا دوغ محلی۲ لیتر
    سبزیجات (تره، گشنیز، برگ سیر تازه)۵۰۰ گرم
    تخم مرغ 1 عدد
    نعنا خشک۱/۲ پیمانه
    نمک و فلفل سیاه ۴عدد
    مواد اولیه برای تهیه آش اردبیلی

    جدول ارزش غذایی آش دوغ

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش دوغ اردبیل :۱۱۸ کالری

    قند۰/۹۱گرم
    چربی ۳/۰۳گرم
    کلسترول۱۲/۵۶میلی گرم
    کربوهیدرات۱۸/۰۴گرم
    پروتئین۴/۶۳گرم
    فیبر۲/۲۱گرم
    جدول ارزش غذایی آش رژیمی دوغ اردبیلی
    آش دوغ اردبیلی
    آش رژیمی برای وعده ناهار یا شام

    طرز تهیه آش ماش رژیمی

    پیش از شروع مراحل پخت، ماش را در یک کاسه آب به مدت ۶ ساعت می خیسانیم. در زمان پخت، پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک قابلمه مناسب خوب تفت می دهیم. بعد از آن زردچوبه اضافه می کنیم و پس از یک دقیقه تفت دادن، گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. سپس ۶ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت به مدت یک ساعت بپزد.

    قابلمه ای که برای پخت آش در نظر گرفته ایم را روی حرارت قرار داده و نصف آن را از آب پر می کنیم. سپس جو پرک را اضافه کرده و اجازه می دهیم تا به مدت یک ساعت پخته شود. زمانی که جو پرک لعاب انداخت، ماش را آبکش می کنیم و به جو پرک اضافه می کنیم.

     سپس اجازه می دهیم ماش هم به مدت یک ساعت روی حرارت بماند و به خوبی بپزد. هر چند دقیقه یک بار، جو پرک و ماش را هم می زنیم تا ته نگیرند. پس از اینکه ماش هم به خوبی پخت، برنج را می شوییم و به قابلمه اضافه می کنیم. بعد از پخته شدن گوشت، آن را از قابلمه خارج می کنیم و به صورت ریش ریش خرد می کنیم سپس به همراه آب گوشت به قابلمه اصلی آش اضافه می کنیم. در ادامه سبزی آش را به صورت درشت خرد کرده و اضافه می کنیم.

    در این مرحله نصف پیاز داغ را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و سبزی آش اضافه می کنیم. توجه کنید که از این مرحله دیگر درب قابلمه را نمی بندیم، زیرا این کار باعث بد رنگ شدن سبزی آش می‌ شود. حالا باید اجازه دهیم تا آش به غلظت مورد نظرمان برسد.

    مواد اولیه برای پختن آش ماش رژیمی

    ماش۱ پیمانه
    برنج نصف پیمانه
    جو پرک   نصف پیمانه
    گوشت گوسفندی۲۵۰ گرم
    سبزی آش ۱/۵ پیمانه
    پیاز ۱ عدد متوسط
    پیاز داغ و نعناع داغ نصف پیمانه
    کشک        نصف پیمانه
    نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
    روغن مایع و زردچوبه به اندازه کافی
    مواد لازم برای تهیه آش ماش

    جدول ارزش غذایی آش ماش

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش ماش :۱۸۷کالری

    قند۲گرم
    چربی ۳/۷گرم
    کربوهیدرات۲۳/۹گرم
    پروتئین۱۵/۶گرم
    فیبر۶/۱گرم
    پتاسیم۳۵۰میلی گرم
    جدول کالری شماری و ارزش غذایی آش ماش رژیمی
    مواد اولیه و طرز تهیه آش ماش رژیمی در سایت رژیمی خورشاد
    روش پختن آش ماش رژیمی با خاصیت کاهش کلسترل های بد

    طرز تهیه آش جو رژیمی

    روغن را در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. زنجبیل، سیر را اضافه کنید و حدود ۳۰ تا ۴۰ ثانیه تفت دهید تا معطر شود. پیازها را اضافه کنید و حدود یک دقیقه تفت دهید تا کمی طلایی شوند. سپس تمام مواد باقیمانده به جز پیازچه را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. این مواد را حدود ۳۰ دقیقه در کنار هم و روی حرارت ملایم بجوشانید تا زمانی که جو نرم شود. این آش رژیمی که روش پخت بسیار ساده ای دارد، حالا آماده سرو است.

    مواد اولیه آش جو

    جو۳/۴ فنجان
    کرفس۱ساقه ریز خرد شده
    پیاز۱عدد ریز خرد شده
    هویج۱/۲ فنجان ریز خرد شده
    گوجه فرنگی۱عدد ریز خرد شده
    سیر   ۳حبه ریز خرد شده
    آب مرغ  ۳ فنجان
    آب ۲لیوان
    زنجبیل ریز خورد شده۱قاشق چایخوری
     پیازچه۱/۴ فنجان خرد شده
    روغن۱ قاشق غذاخوری
    آویشن خشک ۱قاشق چایخوری
    نمک و فلفل به اندازه کافی
    مواد لازم برای تهیه آش جو

    جدول ارزش غذایی آش جو

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش جو :۱۳۰ کالری

    چربی ۱/۵گرم
    کربوهیدرات۲۴گرم
    پروتئین۵گرم
    جدول ارزش غذایی آش جو

    طرز تهیه آش بلغور رژیمی

    ابتدا سبزی آش را که شامل تره، جعفری، گشنیز و اسفناج می باشد را خرد کنید. سپس داخل یک قابلمه ی بزرگ مقداری آب ریخته و پیاز، زردچوبه، نمک، فلفل و گوشت (با استخوان) را به آن اضافه کنید. بعد قابلمه را روی حرارت بگذارید تا بپزد.

    عدس و بلغور صاف کرده و شسته شده را به مواد اضافه کرده و شعله اجاق را کم کنید تا بلغور نسوزد. در مرحله بعد یک قاشق غذاخوری کره را به مواد در حال پخت اضافه نمایید. در ۲۰ دقیقه آخر، سیب زمینی نگینی شده را به همراه سبزی خرد شده و نمک به مواد اضافه کنید. بهتر است تا زمان پخت کامل، آش چند مرتبه هم زده شود تا ته نگیرد.موقعی که آش بلغور به اندازه کافی لعاب داد، در صورت نیاز، مقداری کره (۱ قاشق غذاخوری) را به آن اضافه کنید و مجدد هم زده بزنید.

    گوشت با استخوان۲۵۰ گرم
    بلغور  ۲۰۰ گرم
    عدس   ۲۰۰ گرم
    سبزی آش۵۰۰ گرم
    کره۲ قاشق غذاخوری
    سیب زمینی۲۵۰ گرم
    پیاز سرخ کرده ۲ قاشق غذاخوری
    نمک، زردچوبه، فلفلبه مقدار لازم
    آببه مقدار لازم
    پیاز یا نعناع خشکمقداری
    کشکمقداری
    مواد لازم برای تهیه آش بلغور

    جدول ارزش غذایی آش بلغور

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش بلغور :۸۳ کالری

    قند۰/۱گرم
    چربی ۰/۲۴گرم
    کربوهیدرات۱۸/۵۸گرم
    پروتئین۳/۰۸گرم
    فیبر۴/۵گرم
    جدول مشخصات ارزش غذایی آش بلغور

    طرز تهیه آش عدس رژیمی

    عدس را به مدت ۲ ساعت خیس کنید و چند با آب آن را عوض کنید. بلغور را نیز در کاسه جداگانه خیس کنید. برنج را با مقداری نمک بگذارید تا خیس بخورد. پیازها را خرد کرده و خلالی کنید و با مقداری روغن داخل قابلمه آش با کمی زردچوبه خوب تفت دهید باید پیاز عسلی شود اگر پیاز کمی نیاز به پخته شدن داشت یک قاشق غذاخوری آب بهش اضافه کنید تا عسلی شود سپس سیر رنده شده را افزوده و خوب تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

    آب عدس دور ریخته شود و به همراه بلغور به پیاز اضافه شود و چند لیوان آب ریخته و اجازه دهید تا کمی عدس ها نرم شوند. وقتی عدس نرم شد پیاز را افزوده و هم بزنید تا ته نگیرد و حرارت را کم کنید اجازه دهید تا تمام خوب پخته و آش عدس جا بیفتد. وقتی مواد خوب پخته شد سبزی آش خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و در قابلمه را باز بگذارید و اجازه دهید تا سبزی پخته شود در انتهای پخت، میزان نمک را بررسی کنید و مقداری فلفل قرمز برای تندی آش رژیمی خود به آن اضافه کنید.

    مواد لازم برای تهیه آش عدس

    عدس۱ پیمانه
    برنج نصف پیمانه
    بلغور گندم نصف پیمانه
    پیاز ۲۵۰ گرم
    سیر ۱/۵ پیمانه
    سبزی آش۱ عدد متوسط
    نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز و زردچوبه نصف پیمانه
    کشک و پیاز داغ     نصف پیمانه
    مواد لازم برای تهیه آش عدس

    جدول ارزش غذایی آش عدس

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش عدس :۱۳۲ کالری

    قند۲/۹گرم
    چربی ۵/۲گرم
    کربوهیدرات۱۶/۴گرم
    پروتئین۵/۳گرم
    فیبر۷/۲گرم
    جدول ارزش غذایی آش عدس برای تنظیم برنامه غذایی
    آش عدس رژیمی
    آش عدس غذایی گیاهی با موافید زیاد مناسب برای رژیم غذایی لاغری

    راز موفقیت بسته غذاهای رژیمی خورشاد چیست؟

     یک مرکز تخصصی کاهش وزن و لاغری هستیم. مخاطب ما برای رژیم گرفتن و رسیدن به اندام ایده‌آل به ما مراجعه می‌کند یا گاهی با بیماری‌هایی مثل دیابت و کبد چرب مواجه است.

    طرز تهیه آش ماست رژیمی

    ابتدا لپه را به مدت تقریبا ۶ ساعت در آب خیس می کنیم و چند مرتبه در این مدت آب را تعویض می کنیم. ماست را از یخچال بیرون می آوریم و در دمای اتاق قرار می‌ دهیم. سپس ۱ قاشق غذاخوری نمک به ۱ کیلو ماست اضافه می کنیم و دوباره ماست را داخل یخچال می گذاریم. پیاز را نصف کرده و همراه با گوشت گردن داخل قابلمه ای قرار می دهیم.

    سپس کمی نمک و فلفل به آن می افزاییم و قابلمه را روی شعله قرار می دهیم. در ادامه ۸ لیوان آب روی گوشت می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم. حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید و کمی بعد حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا به مرور زمان، گوشت مغز پخت شود. پس از اینکه گوشت پخت، آب آن را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و قابلمه را مجددا روی حرارت می گذاریم تا گوشت کاملا خشک شود. سپس شعله را خاموش کرده و صبر می کنیم تا گوشت سرد شود.

    لپه خیس خورده را داخل قابلمه ای می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم. آب گوشت را و همین طور کمی فلفل و نمک نیز به آن اضافه می کنیم. ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا به جوش بیاید و بعد حرارت را ملایم می کنیم تا لپه ها بپزند. ترخون و شوید را خرد می کنیم و کنار می گذاریم. برنج را به لپه اضافه می کنیم و بلافاصله کمی نمک و سبزی خرد شده را نیز اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه می دهیم تا لپه ها و سبزی نیز کاملا پخته شوند.

    ماست را مجددا از یخچال بیرون می آوریم و کنار می گذاریم تا با دمای آشپزخانه سازگار شود و زمان افزودن به آش نبرد. گوشت پخته و سرد شده را با گوشت کوب له می کنیم و زمانی که سبزی و لپه کاملا پخته شدند، آنها را به آش اضافه می کنیم. حالا آش را هر ۵ دقیقه یکبار هم می زنیم تا ته نگیرد. هنگامی به غلظت مناسب رسید آن را از روی حرارت بر می داریم. تقریبا ۵ دقیقه بعد که آش کمی از حرارت افتاد، ماست را کم کم به آن اضافه و مخلوط می کنیم. آش رژیمی ما حالا آماده سرو است.

    مواد اولیه لازم برای پخت آش ماست رژیمی

    گوشت گردن بدون استخوان۶۰۰ گرم
    برنج۵۰۰  گرم
    لپه  نصف پیمانه
    ماست ترش۱ کیلو
    شوید و ترخون۵۰۰ گرم
    پیاز     ۱عدد متوسط
    پیاز داغ ۶ قاشق سوپخوری
    نمکبه مقدار کافی
    مواد لازم برای تهیه آش ماست

    جدول ارزش غذایی آش ماست

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش ماست :۲۵۸ کالری

    قند۱۰/۱گرم
    کلسترول۷میلی گرم
    کربوهیدرات۳۲/۳گرم
    پروتئین۱۰/۲گرم
    فیبر۲/۶گرم
    چربی کل۸/۸گرم
    چربی اشباع۲/۷گرم
    ارزش غذایی آش ماست

    طرز تهیه آش شلغم رژیمی

    در ابتدای کار برنج، بلغور و عدس را شسته و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه، قابلمه را تا نیمه با آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم. مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه می پزیم. بعد از آن سبزی آش را (جعفری، تره، گشنیز، اسفناج) ساطوری می کنیم. در این مرحله شلغم را به اندازه دلخواه خرد می کنیم. توجه داشته باشید که وقتی شلغم زیاد پخته شود، کمی از حجم آن کاسته شده و آب می رود. پس بهتر است شلغم ها را کمی درشت خرد کنید.

    پس از گذشت ۲۰ دقیقه وقتی مواد درون قابلمه نیم پز شد، سبزی آش را به همراه تکه های شلغم درون قابلمه می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آش به مدت ۴۵ دقیقه بپزد و خوب جا بیفتد تا بلغور لعاب بدهد. در این مرحله سیر داغ را درست می کنیم. ابتدا پوست سیر را جدا می کنیم و سپس به اندازه دلخواه خرد می کنیم. سیر را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. مقدار زیادی زردچوبه را به سیر اضافه می کنیم تا آش خوش رنگ تر شود و سپس کمی فلفل سیاه را به همراه نعناع خشک اضافه می کنیم.

    در ادامه مخلوط سیر داغ را درون آش می ریزیم، هم می زنیم تا سیر داغ و نعناع داغ به خورد آن بروند و مواد یک دست شوند. برای طعم دادن به این آش رژیمی می توانیم از قره قوروت یا آبغوره استفاده کنیم. پس از اضافه کردن قره قروت یا آبغوره به آش، اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه دیگر بجوشد.

    سبزی آش۵۰۰ گرم
    شلغم8 عدد
    بلغور  ۱ پیمانه
    برنج ۱/۲پیمانه
    عدس ۱/۲پیمانه
    سیر1 بوته
    نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
    کشک۲ قاشق غذاخوری
    قره قروت یا آبغورهبه مقدار کافی
    زردچوبه، نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی
    مواد لازم برای تهیه آش شلغم

    مرکز تخصصی بسته غذاهای رژیمی​

    مدیریت کاهش وزن و تناسب اندام، دیابت و کبد چرب
    زیر نظر دائمی مشاورین ارشد علوم تغذیه
    ارسال رایگان پکیج غذای رژیمی به بیشتر مناطق تهران

    جدول ارزش غذایی آش رژیمی شلغم

    ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آش شلغم ۷۸ کالری

    قند۲/۴گرم
    کلسترول۱۸میلی گرم
    کربوهیدرات۷/۲گرم
    پروتئین۶/۹گرم
    فیبر۱/۵گرم
    چربی کل۲/۴گرم
    چربی اشباع۰/۶گرم
    پتاسیم۲۵۶میلی گرم
    جدول ارزش غذایی آش رژیمی شغلم

    در این راهنما به شیوه پخت چند نوع آش رژیمی پرطرفدار و خوشمزه پرداختیم و جدول ارزش غذایی آنها را نیز در اختیار شما قرار دادیم. در نظر داشته باشید، ارزش‌ های غذایی که درباره انواع  آش رژیمی به آن اشاره کردیم به صورت پیش فرض برای مقدار ۱۰۰ گرم در نظر گرفته شده است. البته افرادی که دستور رژیمی غذایی پزشک یا متخصص تغذیه را دنبال می کنند، باید به میزان تعیین شده مصرف این غذا توجه کنند و متناسب با رژیم خود کالری دریافت کنند. همچنین نکته ی مهمی که باید آن را در نظر گرفت این است که  اگر اجازه ی مصرف روغن را ندارید از افزودن نعناع، سیر و یا پیاز داغ (سرخ شده) جدا خودداری کنید.

    ما یک منو از غذاهای رژیمی خوشمزه، گرم و آماده خوردن داریم

    × مشاوره رایگان