آنالیز وضعیت جسمانی رایگان خورشاد

خورشاد برای مشترکین خود به‌صورت رایگان، یک آﻧﺎﻟﯾز وﺿﻌﯾت ﺟﺳﻣﺎﻧﯽ اولیه انجام و پس از بررسی های لازم، برنامه غذایی اختصاصی را به او ارائه می‌دهد. این آنالیز اولیه چیزی فراتر از محاسبه BMI است و با داشتن اطلاعاتی مانند: قد، وزن، سن و جنسیت صورت می‌گیرد. متخصصان خورشاد ارزیابی کاملی در زمینه شرایط جسمانی و خطراتی که ممکن است سلامتی فرد را تهدید کند، انجام می‌دهند. این ارزیابی‌ها شامل اندازه‌گیری درصد چربی بدن، سابقه رژیم غذایی، الگوهای ورزش و سابقه خانوادگی است.

آنالیز وضعیت جسمانی

وزن بدن شما از ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، تاندون‌ها، چربی و آب تشکیل شده است. بالا بودن وزن به خودی خود بد نیست، اما تجمع مقدار بیش از حد چربی در بدن می‌تواند منجر به بروز مشکلات شدید سلامتی و کاهش جذابیت فیزیکی شود. چربی بدن معمولاً به‌ صورت درصدی از وزن بدن شما بیان می‌شود و با مقیاس‌های ویژه قابل اندازه‌گیری است. با این حال، اگر به چنین تجهیزاتی دسترسی ندارید، خورشاد می‌تواند به راحتی با اطلاعاتی که از شما می‌گیرد، آنالیز وضعیت جسمانی شما را مطابق با روشی علمی انجام دهد. در حقیقت، این آنالیز، صرفا شاخص توده بدنی شما را نشان نمی‌دهد، بلکه ﻓرﻣول ﻣﺣﺎﺳﺑﺎﺗﯽآن ﺗوﺳط ﺗﯾم ﺧورﺷﺎد طراﺣﯽ ﺷده است که ﻋﻼوه ﺑر ﭘﺎراﻣﺗرھﺎی شاخص توده بدنی، فاکتورهای دﯾﮕری ﻧﯾز در آن در نظر گرفته شده تا آنالیز وضعیت جسمانی‌ در اختیارتان قرار می‌گیرد.

محدوده ﻋددی شاخص BMI

هرگز نباید مشکل چاقی را دست‌کم گرفت، زیرا اضافه وزن یا چاقی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله دیابت نوع دو، بیماری قلبی و سرطان را افزایش می‌دهد.

BMI یک فرمول ساده ریاضی، بر اساس قد و وزن است و برای اندازه‌گیری چاقی استفاده می‌شود. بنابراین، به دلیل خطرات اضافه وزن باید از BMI خود آگاه باشید. BMI در افراد مختلف بر اساس قد و وزن متفاوت است و طبق محدوده استاندارد دسته‌بندی می‌‌شوند. روش محاسبه BMI در خورشاد بر طبق استاندارد به صورت: وزن فرد بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد بر حسب متر انجام می‌شود. از آن جایی که خورشاد بر اساس اصول علمی دنیا پیش می‌رود، به کمک محاسبه BMI یا شاخص توده بدنی، ارزیابی دقیقی انجام داده و راهکاری را برای رهایی از چاقی و اضافه وزن نشان می‌دهد.

وضعیتمحدوده
کمبود وزنپایین‌تر از ۱۸.۵
وزن متناسب۱۸.۵ تا ۲۴.۹
اضافه وزن۲۵ تا ۲۹.۹
چاقی۳۰ و بالاتر

آیا آنالیز وضعیت جسمانی خورشاد برای همه افراد انجام می‌شود؟

خورشاد این امکان را فراهم کرده است که به‌صورت رایگان و با صرف زمان اندک، از «آنالیز وضعیت جسمانی» خود مطلع شوید. رژیم‌های غذایی خورشاد هم برای افراد بالغ، خانم‌ها و آقایان مناسب است و هم برای گروه‌های خاصی مثل سالمندان و کودکان و نوجوانان کاربرد دارد. خورشاد برای همه گروه‌های سنی برنامه مخصوص دارد، از کودکی تا سالمندی و حتی برای زنان باردار و شیرده؛ اما آنالیز BMI فقط برای افراد بالای ۱۸ سال انجام شده و شامل کودکان و نوجوانان (زیر ۱۸ سال) نمی‌شود؛ برنامه‌ریزی برای این گروه بر اساس BMI نیست.

برای کودکان و نوجوانان، نمایه توده‌بدنی یا همان BMI به نوع دیگری استفاده می‌شود. در واقع به جای دسته‌بندی در سطوح از پیش تعریف شده، وضعیت فرد را در مقایسه با گروه سنی خود و توزیع فراوانی آن می‌سنجند. علاوه‌بر BMI، توزیع فراوانی قد و وزن را هم لحاظ می‌کنند که نحوه محاسبه دیگری دارد. در نهایت نکته مهم‌تر، روند تغییرات رشد کودک و نوجوان توسط مشاور خورشاد یا پزشک فرد در نظر گرفته می‌شود و نه فقط BMI وی در یک زمان خاص.

آنالیز وضعیت جسمانی رایگان

آنالیز وضعیت جسمانی، اولین گام به‌سوی سلامتی

یک رژیم غذایی سالم فقط به کالری شماری ختم نمی‌شود و باید بر مبنای اصول علمی، آنالیز وضعیت جسمانی شما و همچنین نوع و میزان گروه‌های غذای مصرفی تهیه شود. بانک اطلاعات غذاهای خورشاد مفصل و کامل بوده و در عین حال به خوبی دسته‌بندی شده‌ است. با رژیم خورشاد می‌توانید با روشی علمی و در عین حال ساده، ماهانه دو تا چهار کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آنالیز وضعیت جسمانی در رژیم خورشاد و همچنین پیش‌گیری از بیماری‌هایی که زمینه چاقی و اضافه وزن دارند، از طریق شماره 02122803030 با مشاوران خورشاد به‌صورت رایگان در تماس باشید و هوشمندانه به سوی تندرستی گام بردارید. علاوه بر شماره‌های ثابت، امکان ارسال پیام به واتس‌آپ و ارتباط با متخصصان خورشاد فراهم است.  برای دریافت آنالیز وضعیت جسمانی خود در سریع‌ترین زمان ممکن، کافی‌است جنسیت، سن، قد و وزن خود را در فرم زیر وارد کنید و منتظر پیامک خورشاد باشید.

× مشاوره رایگان