راز موفقیت بسته غذاهای رژیمی خورشاد چیست؟

    Add a header to begin generating the table of contents
    تلفن مرکز تغذیه خورشاد

    چندی پیش، در حاشیه گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه سلامت، یکی از خبرگزاری‌های آنلاین، گزارشی درباره‌ی خورشاد با عنوان «راز موفقیت بسته غذاهای رژیمی در بلند مدت چیست؟» منتشر کرد. قسمت‌هایی از گفتگوی آن خبرگزاری با آقای امینی (یکی از هم‌بنیانگذاران خورشاد) را عینا در اینجا می آوریم:

    اولین سوالم این بود که مرکز تخصصی تندرستی خورشاد چگونه شروع شد و ایده اولیه‌اش از کجا آمد؟

    امینی: اوایل سال ۲۰۰۱ از ایران مهاجرت کردم و چند ماه بعد در محلی که کار می‌کردم برای اهدای خون مراجعه کردم. بعد از دو بار که فشار خونم را گرفتند، گفتند که امکان اهدای خون ندارم چون فشارم روی شانزده بود، چیزی که پیش از این هرگز سابقه نداشت. آن زنگ خطری شد برای من در سن ۲۶ سالگی. من از بچگی همیشه چاق بودم و دوره دانشگاه حتی تا یکصد و بیست کیلوگرم رسیدم. آن لحظه را خوب به خاطر دارم. با توجه به سابقه سکته قلبی در خانواده، اضافه وزن و چاقی من و حالا فشار خون بالا، فهمیدم که باید کاری کنم.

    البته سال‌های اول مثل بقیه افراد با روش‌های سنتی و توصیه اطرافیان گاهی یک چند کیلویی کم میشد ولی دوباره اضافه وزن  مثل یویو برمیگشت سر جای اولش. حتی یکبار حدود شش ماه نشاسته را کامل حذف کردم و هر روز ورزش می‌کردم ولی هم قوای جسمانی‌ام به شدت تحلیل رفت و هم ادامه دادنش سخت بود. سال ۲۰۰۶ یکی از دوستانم شرکت معروف Jenny Craig را معرفی کرد که بسته غذاهای رژیمی با کالری مشخص تولید می‌کند.

    آنجا بود که برای اولین بار با مبانی اصلی علم تغذیه و سبک زندگی درست آشنا شدم. همان شد که از آن سال به بعد هیچوقت اضافه وزن نداشتم.  هر سفر که ایران می آمدم برای دوستان قدیمی و بستگان سوال بود که مگر میشود. سال ۲۰۱۲ به دلایلی به همراه خانواده به ایران برگشتیم، تصمیم گرفتیم که کاری شبیه آن در ایران راه بیاندازیم که نتیجه آن شرکت تندرستی خورشاد شد.

    رژیم غذایی متخصصین خوشاد
    بسته غذاهای رژیمی خورشاد

    چرا خورشاد؟ منظورم این است که کلمه خورشاد از کجا آمد؟

    Khorshad Logo
    مرکز تخصصی بسته غذاهای رژیمی​ خورشاد

    امینی: خورشاد ترکیب دو کلمه «خوردن» و «شاد بودن» است. یعنی بخورید و شاد باشید. راستش من به عنوان یک فرد با سابقه چاقی میدانم که آدم‌هایی که اضافه وزن و چاقی دارند از فرایند رژیم لاغری گرفتن ذهنیت خوبی ندارند چون فکر میکنند که باید دور غذاهای خوشمزه را خط بکشند و ضمنا آنها معمولا یک رابطه احساسی با غذا دارند.

    ولی واقعیت این است که تقریبا میشود همه چیز خورد ولی درست خورد، با این شرایط فرایند لاغر شدن می‌تواند خیلی هم شاد و لذت بخش باشد. کم کردن سی کیلو و یا حتی دو کیلو وزن و حفظ آن، یک دستاورد خیلی بزرگ و نشانه اراده قوی است. هنوز به ایران برنگشته بودیم که اسم «خورشاد» را ساختیم، دامین‌های وبسایت را ثبت کردیم و لوگو را طراحی کردیم.

    یادم هست که یک روز لوگوی خورشاد را به مشاور تغذیه‌ای که در خارج داشتم نشان دادم و پرسیدم چه برداشتی از این داری؟ گفت یک فرد شاد و پرانرژی می‌بینم. همان شد که نام خورشاد نهایی شد. ضمن آنکه واژه خورشاد در فرهنگ دهخدا به معنای خورشید هم هست که در لوگوی خورشاد تداعی شده‌است.

    یک کم درباره بسته غذاهای رژیمی خورشاد توضیح بدهید. چه هست؟ و چه مشخصاتی دارد؟

    امینی: این نمونه آمریکایی که من از آن بسته غذای رژیم لاغری می‌گرفتم حدود چهل سال است که فعالیت دارد، بیش‌تر از ۷۰۰ تا مرکز مشاوره در آمریکا و کانادا دارد با سابقه بسیار درخشان و اکنون که با شما صحبت می‌کنم نُه سال پیاپی در لیست بهترین و موفق‌ترین برنامه‌های رژیم غذایی و کاهش وزن با بیشترین ثبات انتخاب شده‌است.

    وقتی که یک نمونه خوب و موفق وجود دارد باید از آن استفاده کرد. خورشاد بر همان پایه طراحی شد. بسته‌های غذای رژیمی با کالری مشخص از ۹۰۰ کالری تا ۲۶۰۰ کالری طراحی شدند، سه وعده اصلی، سه میان وعده و مقدار معینی میوه، لبنیات و سبزیجات در روز و البته یک دسر خوشمزه رژیمی که رژیم گرفتن را خیلی دلپذیر و دوست داشتنی‌تر می‌کند.

    مرکز تخصصی رژیم غذایی لاغری خورشاد با بیش از 200 نوع غذا
    محاسبه آنلاین و رایگان رژیم غذایی

    رژیم غذایی خورشاد با بیش از 200 نوع غذای گرم و تازه حتی امتیازهایی نسبت به نمونه های خارجی دارد

    به جرات می‌توانم بگویم که برنامه رژیم غذایی خورشاد حتی امتیازهایی نسبت به نمونه آمریکایی دارد. نمونه آمریکایی حدودا ۴۰ یا ۵۰ نوع غذا بیشتر ندارد که همه یا منجمد هستند و یا مواد نگهدارنده دارند، سالاد هم تولید نمی‌کند. ولی خورشاد تا امروز ۲۰۰ نوع غذا، صبحانه، سالاد و دسر رژیمی طراحی و تولید کرده‌است. خورشاد غذاها را روزانه تولید می‌کند و بدون هیچگونه افزودنی تازه به دست مشترکین میرساند. علاوه بر این سالاد های متنوعی دارد و حدود ۳۵ نوع دسر رژیمی و تعداد زیادی صبحانه رژیمی گرم و سرد طراحی کرده‌است.

    تلفن مرکز تغذیه خورشاد
    با شماره تلفن ۲۲۸۰۳۰۳۰ مشاوره رایگان تغذیه درباره بسته‌های غذای رژیمی خورشاد بگیرید.

    عملا خورشاد بسته غذای رژیمی کامل به همراه مشاوره دائمی به فرد میدهد. ابتدا یک آنالیز کلی از وضعیت فرد به عمل میاید و سپس پرونده وی برای مشاوره اولیه در اختیار یکی از مشاورین تغذیه خورشاد قرار میگیرد. طی این فرایند محاسبه انرژی و کالری مورد نیاز روزانه صورت می‌گیرد، بیماری‌ها و داروهای مصرفی و حتی ذائقه و آلرژی‌ها لحاظ می‌شود. سپس برنامه رژیم لاغری وی به واحد تولید خورشاد ارسال می‌شود و فرد هر روز یک بسته غذاهای رژیمی خورشاد شامل وعده‌های اصلی ناهار و شام رژیمی، سالاد‌ها و دسر دریافت می‌کند.

    هر هفته مشاور تغذیه پیشرفت و شرایط وی را بررسی می‌کند و در صورت نیاز برنامه رژیم غذایی را کمی تغییر می‌دهد. البته مشاوره در هفته اول و دوم گاهی به پنج یا شش بار هم می‌رسد تا آموزش‌های لازم به تدریج  داده شود. هدف اصلی ما این است که فرد به چنان سطحی از آگاهی و اعتماد برسد تا بتواند بعد از اینکه با خورشاد به وزن دلخواه رسید، خودش سبک زندگی درست و تغذیه مناسب را ادامه دهد.

    مشتریان راضی مشاوره تخخصی رژِم لاغری خورشاد
    برنامه رژیم غذایی خورشاد

    تا امروز حدودا ۷۰۰۰ نفر از بسته غذاهای رژیمی خورشاد استفاده کرده‌اند و حاصل آن نزدیک بسیار موفق بوده‌است بدون هیچگونه عوارض جانبی.

    بسته‌های غذای رژیمی خورشاد را میشود برای فقط نهار یا شام یا یک روز دریافت کرد؟

    امینی: نه، خورشاد که تهیه غذا نیست. ما یک مرکز تخصصی کاهش وزن و لاغری هستیم. مخاطب ما برای رژیم گرفتن و رسیدن به اندام ایده‌آل به ما مراجعه می‌کند یا گاهی با بیماری‌هایی مثل دیابت و کبد چرب مواجه است. برای رسیدن به هر کدام از این اهداف نیاز به زمان است، نیاز به برنامه‌ریزی است. دنبال یک تاثیر بلند مدت و همیشگی هستیم تا لایف استایل و سبک زندگی فرد را اصلاح کنیم. شروع برنامه رژیم غذایی شاید با یک تلفن ده دقیقه‌ای شکل بگیرد، ولی مشاور تغذیه حدود نیم ساعت وقت می‌گذارد تا برنامه رژيم غذایی مناسب را برای مشترک طراحی کند.

    بعد از آن چند روز نیاز است تا مشترک با برنامه رژیم غذایی و نوع غذاها آشنا شود، در عین حال مشاور نکات کوچک ولی بسیاری مهمی را اندک اندک به مشترک آموزش می‌دهد.

    نحوه ثبت نام و سفارش بسته غذاهای رژیمی خورشاد
    مراحل ثبت نام و ارسال بسته های رژیمی روزانه خورشاد – تندرستی با سبک زندگی خورشاد

    رژیم و بسته های غذایی خورشاد بعد از چه مدتی تاثیر خود را نشان می دهد؟

    فردی که می‌خواهد لاغر شود باید که مصمم و جدی باشد و خود را به برنامه مقید کند. من به عنوان فردی که پیش از این خیلی چاق بودم، همیشه یادآوری میکنم که چاقی مثل اعتیاد است، خیلی‌ها ته دلشان نمی‌خواهند لاغر شوند، بلکه ناخودآگاه تلاش می‌کنند به دیگران بگویند که من هر کاری میکنم لاغر نمیشوم. یعنی حتی ممکن است بگویند من «یک روز» رژیم لاغری خورشاد را گرفتم و لاغر نشدم! ما برای قدم اول نیازمند زمانی حداقل دوهفته‌ای هستیم تا مشترک بتواند واقعا تاثیر تغذیه و رژیم غذایی خورشاد را ببیند و آموزش‌های مشاور را اجرا کند. البته ثبت نام دو هفته‌ای است، ولی اگر مشترک به هر دلیلی بخواهد ادامه ندهد، در هر لحظه مانده حساب وی را تسویه می‌کنیم. ولی این اتفاق عملا خیلی به ندرت رخ می‌دهد.

    واقعا چطور میشود غذاهایی مثل باقالی پلو یا حتی همبرگر و لازانیا را رژيمی کرد؟

    امینی: جواب این سوال یک کلمه است: علم. وقتی دانش چیزی را داشته باشید و بتوانید از آن درست استفاده کنید، همه چیز ممکن است. خورشاد بیش از دویست غذا رژیمی طراحی کرده است، همانطور که گفتید از غذاهای سنتی مثل کوفته و آبگوشت رژیمی گرفته تا خورش‌ها و غذاهای فرنگی مثل همبرگر و لازانیا. همه غذاهای خورشاد جدول ارزش غذایی مشخص و دقیقی دارند، مطابق استاندارد FDA آمریکا “رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا” طراحی شده اند. همه گروه‌های غذایی را شامل میشوند و نسبت علمی از کربوهیدرات، پروتئین و چربی دارند. از این نظر کاری که خورشاد کرده‌است واقعا منحصر به فرد است.

    مرکز تخصصی بسته های رژیم غذایی لاغری خورشاد
    کاهش وزن با پکیج های غذای رژیمی روزانه خورشاد، خوشمزه هم هست.

    قیمت بسته‌های رژیمی چطور است؟

    امینی: خورشاد به شما تنها غذا نمی‌دهد. خورشاد برنامه‌ای است برای رسیدن به اندام ایده‌آلی که در ذهن دارید. روشی برای مدیریت دیابت یا کبد چرب است. در حالیکه افراد زیادی دنبال عمل‌های لاغری چند ده میلیونی هستند و بعضا حتی تغییراتی بدون جبران به دستگاه گوارش خود وارد می‌کنند و یا از دارو و نوشیدنی‌هایی استفاده می کنند که بعد از یکی دو سال معلوم می‌شود که هیچ تاثیری به جز عوارض جانبی نداشته‌اند. خورشاد یک برنامه دقیق، بدون هیچ ماده غیر طبیعی و همراه با مشاور اختصاصی به شما می‌دهد که می‌توانید ماهانه تا ۴ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید.

    یعنی در ظرف دو ماه می توانید ۸ کیلو وزن کم کنید، یک مشاور حرفه‌ای هم دارید، هیچ کاری هم نیاز نیست که شخصا انجام دهید. با این اوصاف فکر میکنم که خورشاد ساده‌ترین، موثرترین و در عین حال به صرفه‌ترین روش کاهش وزن است. به نوعی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت در سلامت خودتان با هزینه‌ای بسیار معقول انجام می‌دهید. به هر حال بسته غذاهای رژیمی به همراه خدمات مشاوره خورشاد ارزان نیست ولی در مقایسه و با توجه به کیفیت و خدمات معقول است.

    ولی اگر کسی نتواند از بسته‌های غذای رژیمی خورشاد استفاده کند و یا در تهران زندگی نکند و یا رژیم غذایی دیگری بخواهد، چه پیشنهادی دارید؟

    امینی: ابتدا یک توضیح کوتاه بدهم. سال گذشته ۷۲ میلیارد دلار در آمریکا هزینه لاغری و کاهش وزن شده‌است. با توجه به اینکه معمولا افراد چاق دنبال معجزه و روش‌های سریع هستند، این باعث می‌شود که همواره روش‌ها یا دستگاه‌های جدیدی با وعده‌های اعجاب‌انگیز معرفی می‌شوند و اتفاقا تعداد زیادی مخاطب را جذب می‌کنند و بعد از مدتی از تب و تاب میافتند و مردم متوجه می‌شوند که چندان کاربردی نیستند، ولی دوباره یک چیز جدید معرفی می‌شود.

    در ایران هم شرایط مشابه است. حتی برخی از این روش‌ها ادعا میکنند که در مدت زمان کوتاهی می‌توانید وزن زیادی را کم کنید، در حالیکه تحقیقات آکادمی و دانشگاهی کاهش وزن بیش از ۴ کیلوگرم در ماه را منع می کنند چون به بدن آسیب می‌زند. این روش‌ها نه سلامت به همراه میاورند و نه تناسب اندام ماندگار.

    برنامه رژیم غذایی رایگان و آنلاین خورشاد در وب سایت

    بنابراین لطفا از هر روشی که بر اساس رژیم غذایی درست و علمی نیست، اجتناب کنید. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی امکانات جدیدی به وجود آمده‌ است. خورشاد حدود سه سال پیش یک اپلیکیشن رژیمی و کالری شمار را تولید کرد که هم روی آیفون و هم روی اندروید کار می‌کند. این اپلیکیشن رژیم لاغری که دیتابیس نسبتا کاملی از خوراکی ها و نوشیدنی‌ها دارد، کالری شماری و تعیین میزان کالری مورد نظر روزانه را انجام می‌دهد و یک رژیم غذایی مناسب را طراحی می‌کند.

    ضمنا میزان کالری سوزانده‌ شده از ورزش را هم محاسبه می‌کند. چند ویژگی منحصر به فرد دیگر هم این اپلیکیشن دارد: یک، نسبت کربوهیدرات، پروتئین و چربی مصرفی روزانه را نشان می‌دهد، دیگر آنکه می‌توانید غذای مورد علاقه خود را بسازید و جدول ارزش غذایی و  انرژی آنرا محاسبه کنید، در عین حال نمودارهای تخصصی متعددی هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همه این قابلیت‌ها در یک اپلیکیشن رایگان در اختیار شما قرار دارد. این اپلیکیشن رایگان با ۱۱ قابلیت ویژه که در حال حاضر شصت هزار کاربر دارد و تنها اپلیکیشن رژیم غذایی فارسی در اپل استور است.

    البته بازارهای اپلیکیشن‌های اندروید داخلی زیاد خورشاد را مورد توجه قرار ندادند چون که رایگان است و آنها اپ‌هایی را معرفی میکنند که پولی هستند! درحال حاضر تمامی امکانات اپلیکیشن در وب سایت خورشاد در درسترس است و تنها با ثبت نام و درج مشخصات فردی می توانید به امکانات آن دسترسی داشته باشید. رژیم آنلاین لاغری و کالری شمار خورشاد تمام قابلیت‌های یک اپلیکیشن قوی بین‌المللی مثل Lose It ‌ یا MyFitnessPal را دارد در عین حال که کاملا بومی‌سازی شده‌است.

    پنل رژیم غذایی آنلاین رایگان خورشاد
    پنل رژیم غذایی آنلاین و رایگان خورشاد متناسب با مشخصات فیزیکی شخص

    آیا تنها با استفاده از برنامه رژیم آنلاین امکان لاغر شدن هست؟

    اگر کسی در تهران زندگی نمیکند و یا به هر دلیلی نمی‌تواند از بسته غذاهای رژیمی خورشاد استفاده کند، پیشنهاد من اپلیکیشن رایگان خورشاد است. ولی واقعیت و آمار به هر حال درصد بالای موفقیت بسته غذای رژیمی را نشان می‌دهد، چون کالری شماری یک قسمت کار است، ولی تهیه و پخت انواع غذاها بصورت رژیمی، راحتی و سهولت رژيم گرفتن و مهم‌تر از همه داشتن مشاور آگاه، دلسوز و همراه آگاه خیلی در موفقیت تاثیر گذار است. اگر بیماری یا شرایط خاصی دارید حتما با متخصص تغذیه صحبت کنید.

    پس خورشاد هم بسته غذای رژیمی تولید می‌کند و هم اپلیکیشن رژیم غذایی دارد؟

    امینی: دقیقا همینطور است هرچند خورشاد خدمات دیگری هم دارد. حتما به وبسایت www.khorshad.com‌ مراجعه کنید. خورشاد دو سه سالی است که طرح پایش رشد برخی از مدارس منطقه یک تهران را انجام می‌دهد. از امسال پایش رشد کودکان و نوجوانان را رایگان و به صورت الکترونیک در وبسایت انجام می‌دهیم که هر کسی از هر جا می‌تواند شخصا پایش رشد فرزندان خود را انجام دهد. این خیلی نکته مهمی است چون طبق تحقیقات اکثر کودکان چاق در بزرگسالی هم چاق خواهند بود.

    بیشتر یخوانید: توصیه های تغذیه ای برای كودكان و نوجوانان دارای اضافه وزن و چاقی

    پایش رشد و پیشگیری برای خورشاد خیلی مهم است. غیر از این، در وبسایت خورشاد یک دانشنامه تغذیه خیلی خوب داریم، به علاوه بخش پرسش‌های متداول با حدود یک‌صد پرسش که توسط تیم تغذیه خورشاد پاسخ داده شده‌اند.

    بسته غذاهای رژیمی خورشاد
    اپلیکیشن رژیم خورشاد برای iOS ‌و اندروید

    واقعا فکر نمی‌کردم که مرکز تندرستی خورشاد این همه خدمات و محصولات متنوع داشته باشد.

    امینی: از لطف شما سپاسگزارم. شخصا به خاطر کودکی، نوجوانی و جوانی چاقی که داشته‌ام این معضل اجتماعی برایم خیلی اهمیت دارد. نقطه‌ای که امروز خورشاد در آن قرار دارد حاصل تلاش ده‌ها نفر در طول هفت‌ سال گذشته است. خانم محموداف به عنوان مدیر عامل شرکت و پایه‌گذار اصلی کل مجموعه، و همچنین تیم تغذیه‌ای که در این سال‌‌ها با ما همکاری کرده‌اند خانم‌ها شناسا، سراجی‌نژاد، سعیدی، اسماعیل‌زاده، باقری، حسینی، افضلی، پرندوش، خرسند و آقایان بازیار، فاضلیان و ملک‌محمدی و چندین مشاو دیگر که در مقاطع مختلف در کنار خورشاد بوده‌اند.

    همچنین همه همکارانی که در تولید، کنترل کیفیت، توزیع، خدمات مشتری و تکنولوژی صبورانه و دلسوزانه همواره در تلاش برای بهتر بودن و پیشرفت هستند.
    ورود به پرتال برنامه رژیم غذایی رایگان و آنلاین خورشاد

    نوشته شده در 19 ژانویه 2020

    ما یک منو از غذاهای رژیمی خوشمزه، گرم و آماده خوردن داریم

    × مشاوره رایگان